Etiketter

nelly

mandag 8. november 2010

STRIKKEGENSER...

...TIL HUND!

Som de frysepinnene Puma og Prada er, så trenger de noe godt og varmt i kulden. Og som den optimisten jeg er skal jeg strikke genser til dem til jul. To stk, FØR jul. Det kan bli hardt, og strikkepinnene kommer sikkert til å fly vegg i mellom i frustrasjon og forbannelse over hvor tregt det kommer til å gå.

Men, og det er et stort men, jeg finner ingen oppskrift som er i stor nok størrelse. Det er jo bare sånne minihunder som skal holde varmen i kulden visst... What's up with that??? Løsningen blir å bruke en str M og bare dobble den i str. Tror dere det går? Jeg har ikke peiling, men håper på det beste. Har jo hundene her så jeg kan måle etterhvert :-)

I fjor var det så kaldt at puma fikk seg lue, han var jo iskald på ørene sine stakkers.  Var ikke like kult når folk lurte på hvorfor han hadde bandasje på :S


 Puma i fjor

 
Bilde av ferdig resultat kommer forhåpentligvis før jul engang ;-)

2 kommentarer:

  1. hehehehe!!!! du er verdens skjønneste!!!
    strikker du til mine også eller??? kanskje vi skal strikke sammen??

    btw, hva med å doble tykkelsen på pinner og tråd, og beholde størrelse på genser?? da blir den mer strechy. :P mariell

    SvarSlett
  2. Ikke dumt! Vi snakket jo om sånn juleverksted ;-)

    SvarSlett